Computergegenereerde personages in films: waarom zien ze er (soms) zo slecht uit?

Leuven

  • Lezing

Kom met ons mee op een korte reis door de geschiedenis van 'computer graphics'! We starten bij het prille begin in de jaren '60 en ontdekken gaandeweg de eerste virtuele filmkarakters (dewelke er nog hilarisch niet-menselijk, en zelfs ongewild angstaanjagend uitzien)! Onderweg verklappen we de échte reden waarom Woody en Buzz poppen zijn in Toy Story, en onthullen we het geweldige inzicht van een Deense onderzoeker dat in 2001 voor het eerst realistische virtuele menselijke personages in een film mogelijk maakte. Via enkele recentere voorbeelden bekijken wat we momenteel in 2018 al goed doen, en waar soms nog wel wat werk aan de winkel is (wat resulteert in enkele fascinerende resultaten).

Gesproken taal

Nederlands

Leeftijdscategorie

Alle leeftijden

Toepassingsgebieden

  • Technologie & Techniek

Organisatoren

  • KU Leuven